Statutenwijziging

woensdag 23 december 2015 21:02

Geachte heer, mevrouw,

Tijdens de ledenvergadering op 16 december jl. zijn de statuten gewijzigd. De statutenwijziging was nodig omdat vorig jaar op een landelijke vergadering de partijstructuur is gewijzigd. Het doel daarvan is het versterken van de interne partijdemocratie. In het verleden waren individuele leden lid van de plaatselijke kiesvereniging. Vanaf nu zijn de individuele leden lid van de landelijke vereniging en ieder lid heeft ook spreek- en stemrecht tijdens de landelijke vergaderingen. Dat was tot nu toe voorbehouden aan de afgevaardigde van de kiesvereniging. De lokale kiesvereniging is vanaf nu een afdeling van de landelijke vereniging. In de praktijk zult u alleen iets merken van deze wijziging bij een bezoek aan een landelijke vergadering. De contributie wordt geïnd door de landelijke vereniging, maar dat was in de praktijk ook al zo. De plaatselijke afdeling blijft het aanspreekpunt voor u.

Tijdens de vergadering van 16 december heeft ook een wisseling van voorzitter plaatsgevonden. Ab de Jong was voorzitter. Hij is daarmee in 2015 gestopt. Jelle Visser is benoemd als nieuwe voorzitter. Het bestuur bestaat verder uit Frans Lambregtse (secretaris) en Johan Bosma (penningmeester). Versterking van het bestuur is zeer welkom. Als u wilt  meedraaien in het bestuur kunt u dit via de mail laten weten aan de secretaris (f.lambregtse@gmail.com).

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van de ChristenUnie Noordoostpolder.