CDA en CU-SGP: luid kerkklokken bij middernacht tijdens de jaarwisseling

Kerk-silhouet.jpgdinsdag 29 december 2020 15:56

De fracties van CDA en ChristenUnie-SGP in Noordoostpolder roepen de kerken op tijdens oud en nieuw hun kerkklokken te luiden. De partijen verwachten door het vuurwerkverbod een relatief stille jaarwisseling en willen het knallen dit jaar daarom vervangen door klokgelui. ‘Als teken van verbondenheid tussen al onze inwoners in deze moeilijke tijd.’

Op initiatief van de landelijke CDA-fractie gaat de oproep om de klokken te luiden het hele land door. Steeds meer gemeenten en kerken sluiten zich er bij aan. Johan Goos (fractievoorzitter CDA Noordoostpolder): “Normaal horen we met oud en nieuw het vuurwerk knallen. Dat is dit jaar niet het geval. Nu dus klokgelui wat het nieuwe jaar inluidt. Het zou mooi zijn als dat ook in Noordoostpolder gaat gebeuren.”.

De fractie van ChristenUnie-SGP ondersteunt dit landelijke initiatief van harte. Sjoerd de Boer (fractievoorzitter CU-SGP Noordoostpolder): “Van oudsher worden kerkklokken gebruikt om mensen te attenderen. Het aanbreken van een nieuw jaar is iets wat mensen het liefst samen vieren. Het klokgelui kan nu de onderlinge verbondenheid onderstrepen. Luid de klokken!”