Europarlementariër en CU-SGP Noordoostpolder in gesprek met vluchtelingen

WhatsApp Image 2022-02-19 at 12.38.44.jpegzaterdag 19 februari 2022 21:05

Europarlementariër Peter van Dalen kwam zaterdag naar Emmeloord om samen met de lokale ChristenUnie-SGP-fractie een huiskamergesprek te voeren met vluchtelingen. “Persoonlijke en verdrietige verhalen hebben we gehoord van vluchtelingen uit verschillende Arabische landen. Indrukwekkend. En we zijn enorm gastvrij ontvangen door Suhaila Sawa van de stichting NSKI uit Emmeloord.”, aldus Van Dalen.

Luisteren

De Nederlandse Stichting voor de Kinderen Internationaal (NSKI) werkt onder andere in Irak en Syrië. Zowel in de regio als hier. “We mochten de bij het gesprek aanwezige vluchtelingen een hart onder de riem steken.”, aldus kandidaat Gerdien Lambregtse-Baan van CU-SGP Noordoostpolder. “Uit veiligheidsoverwegingen zijn de mensen zelf niet in beeld gebracht. Op de foto ziet u daarom alleen politici.”

Bezoek

Het blijft niet bij dit gesprek, aldus raadslid Yosef Mahmoud die ook bij het gesprek aanwezig was. Hij gaat bij een aantal van de vluchtelingen persoonlijk op bezoek. “Om hun persoonlijke verhaal verder tot me door te laten dringen. Ik ben enorm geraakt door hun verhaal.”

WhatsApp Image 2022-02-19 at 12.38.44

Op de foto: Yosef Mahmoud (ChristenUnie-SGP Noordoostpolder) en Peter van Dalen (Europarlementariër ChristenUnie) gastvrij ontvangen bij het huiskamergesprek met vluchtelingen.