ChristenUnie-SGP maakt kandidatenlijst bekend

maandag 10 januari 2022 19:57

Presentatie kandidaten

De ChristenUnie-SGP in Noordoostpolder heeft de kandidatenlijst bekend gemaakt. De partijen slaan hun handen weer in één en komen met een gezamenlijke lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen op 14, 15 en 16 maart 2022.

Met lijsttrekker Anjo Simonse en Sjoerd de Boer op nummer 2 heeft de partij een ervaren wethouder en fractievoorzitter in huis. “Met deze kartrekkers gaan we de nieuwe periode in”, zeggen CU-bestuursvoorzitter Henriëtte van Keulen-Nentjes en SGP-bestuursvoorzitter Kees Versprille in koor. “Ze hebben hun sporen ruim verdiend”

Kandidatenlijst met ervaring en vernieuwing

Gerda Knijnenberg-Albas en Yosef Mahmoud staan op respectievelijk nummer 3 en 4. “Gerda is een mensenmens en jurist. Yosef is ervaren in thema’s als jeugdzorg en welzijn en heeft een achtergrond als projectmanager. Beide kandidaten geven onze toekomstige fractie een forse inhoudelijke boost”, aldus Van Keulen. Gerdien Lambregtse-Baan is de nieuwe verkiesbare kandidaat, op nummer 5. “Gerdien komt van buiten de politiek. Dat brengt een frisse wind met zich mee en met haar onderwijsachtergrond is ze heel waardevol”.

Op nummer 6 staat het ervaren raadslid Tobias van Dijk, in het dagelijks leven projectmanager voor grote infrastructurele projecten. Kees Versprille, eigen ondernemer, is kandidaat op nummer 7.

De beide partijen hebben bij het samenstellen van de lijst gelet op een mooie mix van ervaring en vernieuwing en de talenten van de kandidaten. Daarnaast vinden de beide partijen het belangrijk dat de kandidaten uit de verschillende woonkernen van Noordoostpolder komen. “Met een breed samengestelde lijst kunnen we de polder goed vertegenwoordigen”, zegt Versprille.

Partij heeft symbolisch 29 kandidaten op de lijst

“Dat is een mooie symboliek, onze gemeenteraad heeft 29 zetels, die kunnen we dus allemaal invullen”, lacht Henriëtte van Keulen-Nentjes. De gezamenlijke fractie heeft nu 5 zetels. “De ambitie is nu 6 zetels. Vorige keer hadden we op enkele tientallen stemmen na bijna 6 zetels, die hopen we nu binnen te halen. Iedere stem telt dus!”

Kandidatenlijst ChristenUnie-SGP31,7 kBapplication/pdfdownload